close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

המנהג ללכת בערב ראש השנה לקברי צדיקים

מערכת שורשכד אלול, תשפג10/09/2023

בערב בימים הנוראים יש מנהג קדום ללכת לקברי צדיקים. מעט אודות המנהג ומקורותיו...

תגיות:
צילום: jewish-photos.com
ישנו מנהג קדמון ללכת בערב ראש השנה לקברי צדיקים ולהרבות בתחינות ובקשות. היות ומקום מנוחת הצדיקים קדוש וטהור והתפילה מתקבלת שם יותר. בפרט בימים קדושים, ועוד יותר ביום זה יש תועלת מרובה בתפילה בקברי הצדיקים, כי ביום ראש השנה הנפשות של המתים עולות לשמים ומבקשות רחמים על החיים בעולם הזה.

ובספר הזוהר פרשת שמות מובא כי לולי תפילת הצדיקים לא היה קיום לבני האדם בזה העולם!

בספר הקדוש "קב
צילום: jewish-photos.com
הישר" (לרבי צבי הירש קיידנובר) מובא שהקדוש ברוך הוא גזר שנפשות הצדיקים יהיו מצויים על הקברות לטובת ישראל – שיהיו שומעים לתחינות ותפילות ישראל הבאים להתפלל על הקברות וכל מי שיש לו איזה צער יבוא אל קברי אבותיו או שאר קברים ויודיע על צערו. הנפשות שומעות את תפילת החיים והן עולות למעלה ומעוררות את האבות הקדושים ומשתחווים לפני כיסא הכבוד ומתפללים על החיים.

רבי חיים ויטאל בשער הגלגולים כותב: "טוב ללכת על קברי הצדיקים ולהתפלל עליהם..."

ובשער רוח הקודש נכתב כי גם יש זמנים מיוחדים להגעה לקברות הצדיקים: "אם תייחד על קברי הצדיקים, עיקרם הוא בערב ראש חודש או ב-ט"ו לחודש, כי אז יש הכנה יותר משאר הימים, ובשבתות וימים טובים וראשי חודשים לא תשתטח, כי אז נפשותיהם עולות למעלה ואפילו בחול המועד תוכל להתפלל עליהם, אבל לא תייחד".

ואכן, בדיוק למטרה זו הקמנו את המיזם החדש "אור תמיד" לכל הנמצאים בארצות השונות על פני הגלובוס וגם לאלו המתגוררים בארץ ישראל אולם אינם יודעים היכן הקברים או שאין באפשרותם למצוא את הזמן להגיע או שהקברים נמצאים לעיתים במקומות שהדרך אליהם מצריכה נסיעה בשטח שאינו סלול או הליכה רגלית ממושכת ולעיתים אף טיפוס.

ובנוסף, יש לנו הפתעה בשבילכם... כנסו לאתר OrTamid.com ותגלו גם את דף היוטיוב שהתחלנו לערוך בשבילכם [וכדי מאוד להירשם לערוץ...]
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה